Dziwny dźwięk na zimnym.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • munio599
    Classic
    • 2009
    • 29

    Dziwny dźwięk na zimnym.

    Zamieszczone przez Thundi
    Więc jeśli Jac_ek pisze że łopatki mu działają bez gmerania to w Skodzie pewnie zmienili i już jest to dostępne.
    Mogę jeszcze dodać, że jeśli użyje się łopatek w trybie D lub S to skrzynia przechodzi automatycznie w tryb manualny, jeśli później już się nie zmienia biegów ręcznie to po chyba minucie czy dwóch skrzynia z powrotem wraca do trybu w którym byliśmy przed naciśnięciem łopatki, również można samemu wymusić powrót z manualnego do trybu w którym byliśmy naciskając i przytrzymując przez ~3-4sek łopatkę "+"
    Zamieszczone przez Morgoth
    i tam stoi jak byk kiedy działają łopatki i że po pewnym czasie nieużywania łopatek skrzynia sama przechodzi z manuala w auto :hmm
    ale tylko jeśli był wcześniej program D lub S, jeśli jeździsz w M to nie przejdzie w tryb auto.
    munio
  • Jacomelli
    Rider
    S_OCP Member
    • 2008
    • 501

    #2
    Dziwny dźwięk na zimnym.

    Z góry przepraszam jak było. Szukałem, ale nie znalazłem 8)

    Od dwóch, czy trzech dni na zimnym silniku słyszę dziwny dźwięk. Nie wiem kiedy się pojawił - może wcześniej nie zwracałem uwagi. Ten dźwięk jest jakby obok tradycyjnego porannego dieslowskiego klekotu. Taki jednostajny i wyraźnie słyszalny, w brzmieniu przypomina coś co można określić jako pomieszanie metalicznego stuku i świstu (takie cyk, cyk, cyk :lol: ). Częstotliwość dźwięku zwiększa się z obrotami. Kiedy silnik juz jest ciepły, ten dźwięk zanika.
    Jakieś pomysły? Ładnie proszę o podpowiedź

    Ma nadzieję, że to nie szklanki
    Była: O1 2003 .19 TDI ASV
    Jest Vectra 1.9CDTI 2008

    Komentarz

    • oziemi
      Rider
      S_OCP Member
      • 2007
      • 399

      #3
      Zrobiło się zimniej to i olej potrzebuje więcej czasu na dotarcie do wszystkich miejsc. Wygląda to na popychacze, ale póki nie walą bardzo natarczywie i po rozgrzaniu nie slychac to jeździc i sie nie przejmowac :wink:
      Elegance
      ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
      -------------------------------------------

      Komentarz

      • Jacomelli
        Rider
        S_OCP Member
        • 2008
        • 501

        #4
        Mam taką nadzieję :wink:
        Była: O1 2003 .19 TDI ASV
        Jest Vectra 1.9CDTI 2008

        Komentarz

        • lugab
          Rider
          • 2007
          • 439

          #5
          Jacomelli, a moze to w okolicach paska klinowego?
          mam podobne objawy, jeszcze nie mialem okazji sprawdzic co to
          a dowiedzialem sie tego tutaj : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=27188
          1.9 TDI ALH, narazie 90KM

          Komentarz

          • marek1
            Drive
            • 2009
            • 91

            #6
            prawdo podobnie jest to napinacz paska wieloklinowego albo sprzegiełko alternatora mam tak samo u siebie w szkodniku i na dniach bede to naprawial to napisze co było dokładnie

            Komentarz

            • Jacomelli
              Rider
              S_OCP Member
              • 2008
              • 501

              #7
              Rok temu wymieniałem w ASO kompletny rozrząd i dodatkowo napinacz paska.

              Możliwe że to sprzęgięłko. Czy laik, da radę to sprawdzić?
              Jak będę miał chwilę to podjadę do mechanika.
              Była: O1 2003 .19 TDI ASV
              Jest Vectra 1.9CDTI 2008

              Komentarz

              • lugab
                Rider
                • 2007
                • 439

                #8
                Zamieszczone przez chelbek
                a ja napisze tak:

                jak rano odpalisz to otówórz maskę i spr. przy pasku klinowym taki wystający "bolec", staraj się go przekrzycić w lewo, jak przestanie brzeczeć to znaczy że jest to napinacz paska klinowego..
                u mnie się sprawdzilo, to jest przyczyna dziwnych dzwiekow
                1.9 TDI ALH, narazie 90KM

                Komentarz

                • wojtass
                  Rider
                  • 2007
                  • 473

                  #9
                  witam
                  Pare postow nizej pisalem o moim przypadku nie otzrymalem jednak wtedy odpowiedzi.. W skrocie dzwoni mi jak najety - diagnoza napinacz paska. Serwis wycenil wymiane w/w napinacza na 650 zeta . Pytanie brzmi duzo to czy sie oplaca?

                  Komentarz

                  • kazik4x4
                    RS
                    • 2008
                    • 2728

                    #10
                    Re: Dziwny dźwięk na zimnym.

                    Zamieszczone przez Jacomelli
                    Z góry przepraszam jak było. Szukałem, ale nie znalazłem 8)

                    Od dwóch, czy trzech dni na zimnym silniku słyszę dziwny dźwięk. Nie wiem kiedy się pojawił - może wcześniej nie zwracałem uwagi. Ten dźwięk jest jakby obok tradycyjnego porannego dieslowskiego klekotu. Taki jednostajny i wyraźnie słyszalny, w brzmieniu przypomina coś co można określić jako pomieszanie metalicznego stuku i świstu (takie cyk, cyk, cyk :lol: ). Częstotliwość dźwięku zwiększa się z obrotami. Kiedy silnik juz jest ciepły, ten dźwięk zanika.
                    Jakieś pomysły? Ładnie proszę o podpowiedź

                    Ma nadzieję, że to nie szklanki
                    Olej kiedy kolega zmieniał? Szklanki na 90%, ale raczej nie ich stan techniczny jest przyczyną cykania a po prostu olej. W poprzedniej skodzie ATD zdarzyło mi się zalać "dziwne" paliwo na LUKOIL i mi pompki cykały. Też się trochę zmartwiłem, ale po wyjeżdżeniu paliwska i tankowaniu następnego wszystko się uspokoiło.
                    U ciebie sprawa pompek odpada, a sama końcówka raczej takiego hałasu nie zrobi.

                    Komentarz

                    • Jacomelli
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2008
                      • 501

                      #11
                      Olej zmieniałem jakieś 4 tyś. km temu.
                      Paliwo praktycznie zawsze leje na BP (nie pamiętam juz kiedy tankowałem na innej stacji )

                      Dzisiaj rano nie miałem czasu aby otworzyć maskę przed wyjazdem, zaspałem :|
                      Do mechanika jak się wybiorę to będę musiał czekać aż ostygnie żeby pokazać o co chodzi.
                      Była: O1 2003 .19 TDI ASV
                      Jest Vectra 1.9CDTI 2008

                      Komentarz

                      • gzyms
                        Rider
                        • 2011
                        • 397
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Jacomelli
                        Do mechanika jak się wybiorę to będę musiał czekać aż ostygnie żeby pokazać o co chodzi.
                        Sorki za odgrzanie. Już wiesz co to było? jaki koszt naprawy?
                        U mnie była do wymiany rolka/napinacza paska klinowego EVR55716.

                        każdy może, nikt nie musi

                        Komentarz

                        Pracuję...